"במהלך השנה אנחנו גובים מסים מהאזרחים כאן – עכשיו הם צריכים אותנו"

    התושבים כאן מופלאים. נחזק את אחיזתנו והם לא ינצחונו בשום דרך. מזדהה עם הכאב. מצב קשה. אבדן בתים וזכרונות. נמשיך להיות כאן לעולם בעזרת ה'
    דוד קורצוייל 7 Comment on "במהלך השנה אנחנו גובים מסים מהאזרחים כאן – עכשיו הם צריכים אותנו"

    אזרחים שעל פי החלטת מהנדס העיר לא יוכלו לשוב לביתם, יקבלו באופן מיידי מהעיריה מענק חד פעמי על סך 2500 ש"ח לנפש • דרעי: גם משרד הפנים יעניק מענק חד פעמי להתארגנות • ארדן: אנו בעידן חדש של טרור שמנצל הזדמנויות

    צילום: יעקב כהן
    התושבים כאן מופלאים. נחזק את אחיזתנו והם לא ינצחונו בשום דרך. מזדהה עם הכאב. מצב קשה. אבדן בתים וזכרונות. נמשיך להיות כאן לעולם בעזרת ה'
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות שעדיין לא הושגה שליטה מוחלטת על הלהבות לא ניתן להתעלם מכך שישנה רגיעה מסויימת בכמות השריפות ובנסיונות לכבותם. שרי הממשלה שסמכויתיהם נושקות לאסון ההחלו בתוכניות לעתיד.

    הראשון היה שר האוצר משה כחלון שבישיבת הערכת מצב מיוחדת שקיים הערב בחדר הפיקוד בחיפה סוכם כי אזרחים שעל פי החלטת מהנדס העיר לא יוכלו לשוב לביתם, יקבלו באופן מיידי מהעיריה מענק חד פעמי על סך 2500 ש"ח לנפש על פי מספר הנפשות במשפחה.

    במסגרת הדיון הנחה שר האוצר כחלון את הצוותים לשחרר את כל התקציבים הנדרשים לכלל גורמי הביטחון וההצלה שעוסקים בכיבוי השריפות והטיפול באזרחים. במסגרת הדיון דיווחו גורמי הביטחון – המל"ל, רח"ל והמשרד לבטחון פנים כי בשלב זה לא קיימים חסמים תקציביים לניהול האירוע.

    בנוסף, הוחלט כי לאלו אשר נפגע רכושם במהלך השריפות שהתחוללו בימים האחרונים יגיע שמאי מטעם קרן מס רכוש וייתן הערכת נזק בין אם האזרח מבוטח ובין אם לאו. שר האוצר ביקש מצוותו כי הערכות הנזק עבור האזרחים יתבצעו באופן מיידי במטרה לסיימם עד כבר סוף השבוע הקרוב.

    "גם אחרי שהעשן יתפוגג נהיה פה. במהלך השנה אנחנו גובים מסים מהאזרחים כאן – עכשיו הם צריכים אותנו. בעקבות המידע שחלק מהשריפות נבעו מהצתות החלטנו להפעיל את מערך קרן מס רכוש בכדי לתת את המענה לאזרחים שנפגעו.

    אני מבקש מכל הנוגעים בדבר לפעול על פי סולם הרגישות הגבוה ביותר של אנשים שמשתתפים במצוקה מתוך הבנה לגודל השבר. האנשים שיגיעו מולכם עברו אירוע קשה. הטיפול בנפגעים אינה מלאכה קלה אבל אנחנו חייבים לעשות את זה במקצועיות ובמהירות המירבית. זו חובתינו כלפי האזרחים הטובים האלה שאנחנו יודעים לגבות מהם מסים במהלך השנה – עכשיו הם צריכים אותנו. אל תתנו להם לטבוע בניירות, לא לשלוח אותם ממשרד למשרד, לא לטרטר אותם. לעשות את זה בצורה הכי מתחשבת שיש. איתנו הם צריכים לבנות את חייהם מחדש. אנחנו נלווה כל אחד ואחד, צעד אחר צעד דברי כחלון".

    השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיע הלילה אל הישוב נווה צוף חלמיש כדי לעמוד מקרוב על נזקי השריפות ואמר "ברור שצריך לפעול הכי מהר לסייע לאנשים שאיבדו את בתיהם וכבר שוחחתי עם שר האוצר בנושא. בנוסף, ברור לכולנו כי אנו בעידן חדש של טרור שמנצל הזדמנויות. ברור מבחינת יכולות חילוץ והצלה שצריך סדר גודל אחר לגמרי. נסיק מסקנות גם לגבי הנוכחות שלנו כאן שצריכה להתרחב.

    חוץ מנוכחות הרתעה וענישה, היכולות למענה כאן צריכות לגדול. מטוסים לא פועלים בלילה ובסוף מי שפועל זה לוחמי האש ונראה איך משדרגים את היכולות".

    ארדן גם שיבח את כוחות הכיבוי וההצלה שפעלו במסירות להשתלטות על האש. "קשה לתאר את ממדי ההרס והחורבן. קשה לנשום כאן. מזעזע לחשוב על אותם חיות אדם שרצו לשרוף יישוב על יושביו. איזו שנאה לעם היהודי ומדינת ישראל. זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה ואין הבדל בין דקירות ודריסות לטרור הזה. התושבים כאן מופלאים. נחזק את אחיזתנו והם לא ינצחונו בשום דרך. מזדהה עם הכאב. מצב קשה. אבדן בתים וזכרונות. נמשיך להיות כאן לעולם בעזרת ה"'.

    וגם שר הפנים אריה דרעי, הודיע הערב כי משרד הפנים יפצה את הרשויות המקומיות שנפגעו בשריפות באופן מלא על כל ההוצאות שנוגעות לטיפול בתושבים שפונו מבתיהם לדיור חלופי. דרעי הודיע הערב בנוסף כי משרד הפנים ישלם את ההוצאות באופן מלא וכבר בתחילת השבוע יועברו הכספים לשם כך.

    בנוסף, הורה השר דרעי כי כל אדם שמתגורר בבית שניזוק לחלוטין מהשריפות, יקבל ממשרד הפנים מענק חד פעמי להתארגנות בגובה 2500 שקלים. המענק יינתן לכל בן משפחה שהתגורר בבית שנשרף לחלוטין. דרעי הנחה את ראשי משרד הפנים להודיע לרשויות המקומיות לטפל ללא כל מגבלה כספית בכל המפגעים שנוצרו עקב השריפות ובימים הקרובים יגובש הפיצוי לכך



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אריה דרעי מנסה לרכוב על הפאשלות של אלי ישי
      זה ממש לא מוסרי
      חבל שכך נוהג נבחר ציבור

    2. 6

      חבל מאד שאריה דרעי רוכב על הפאשלות של אלי ישי
      כואב הלב שכך נוהג נבחר ציבור

    3. 4

      תגידו יש עדין שרפות בארץ

    4. 3

      מוצאי שבת לא מה שידוע אז תגידו תשובה תודה

    5. 2

      רבותי !
      דבר אחד חשוב לכולנו לדעת דרעי חזק ומחוזק זה טוב לכולם ובפרט ליהדות החרדית בואו נחבק אותו !!!!!!!!

      1. כמה חנפנות???
        בינתיים הציבור החרדי לא רואה תוצאות, ואני מתכוון לציבור לא לעסקנים מושחתים.